poniedziałek, 11 kwietnia 2011

trzcinowe oczyszczalnie

W poprzednim poście pisałem o ograniczeniu dla przydomowych oczyszczalni ścieków jakim są wody gruntowe. Przyszedł czas wybrać oczyszczalnię. Ale jaką?
Nowinka: Na rynku pojawiły się nowe przydomowe oczyszczalnie ścieków. Są nimi oczyszczalnie trzcinowe. Ładna nazwa, prawda? Jest to zupełnie nowy rodzaj oczyszczalni biologicznych. 100% ekologiczny i naturalny. Jak sama nazwa wskazuje są to oczyszczalnie oparte na trzcinach. Cechują się dużą skutecznością oczyszczania. Maja piękny wygląd, idealnie komponujący się do naszego ogrodu. Wygląd jest dostosowany, że niektórzy nie wiedzą nawet, że są to oczyszczalnie. Są to oczyszczalnie które jako jedyne można zastosować na wysokim poziomie wód gruntowych bez wcześniejszego przygotowania terenu. Ba mało tego. Wodę z oczyszczania można wykorzystać ponownie. W prawdzie nie do picia, ale chociażby do podlewania ogrodu czy zasilenia oczka wodnego.
Głowna różnica tych oczyszczalni tkwi w zastosowaniu filtra korzeniowego, a dokładniej trzcinowego. Na rynku są dwa rodzaje filtrów korzeniowych Poziom i pionowe, inaczej zwane wertykalnymi. Ten drugi rodzaj jest bardziej efektywniejszy. Zawiera on specjalne wypełnienie które zapewnia oczyszczanie ścieków w ponad 96% z fosforu i 90% z azotu.
Oczyszczalnie trzcinowe to naprawdę dobry produkt. Warto jeszcze wspomnieć, że są to oczyszczalnie które są w stanie pracować cały rok. Nawet zimą! W miesiącach zimowych ich sprawność spada o 10% co i tak jest świetnym rezultatem.
Ceny oczyszczalni trzcinowych nie odbiegają od konkurencji. Oczyszczalnia dla 4-5 osób mieści się w kosztach czternastu-pietnastu tysięcy złotych. W to wchodzą materiały, dowóz i montaż. Cena nie uwzględnia biopreparatów niezbędnych do eksploatacji.


Na zdjęciu oczyszczalnia trzcinowa. Prawda, że nie widać, że to oczyszczalnia? :)


13 komentarzy:

  1. Trzcina tworzy naturalny ekosystem, który jest w stanie pomóc nam w przypadku gospodarki ściekowej. Jednak wiadomo, że nie zrobi za nas całej pracy i instalacja kanalizacyjna musi być w jak najlepszej jakości. W momencie powstania awarii przyda się również pogotowie kanalizacyjne https://www.stankan.pl które przydaje się właśnie w sytuacji kryzysowej jaką są awarie kanalizacji i rur.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydomowa oczyszczalnia jest bardzo fajnym pomysłem i myślę, że wielu z nas takie rozwiązanie posiada. Dla mnie bardzo ważnym było również aby mieć pompę szlamową https://www.dostudni.pl/pompy-zatapialne-szlamowe-do-odwodnien,c22.html gdyż to właśnie dzięki niej można czasami wypompować niepotrzebną ciecz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie opisane. Czekam na jeszcze więcej.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie jest szambo ale również zastanawiałem się nad tym aby zamontować oczyszczalnię. Zresztą w każdym przypadku na pewno fajnym wyborem również mogą być pompy odśrodkowe https://www.dostudni.pl/pompy-odsrodkowe,c95.html i ja właśnie rozważam taki zakup.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam u siebie akurat szambo i jestem z tego wyboru jak najbardziej zadowolona. Wiem także, że dość ważną sprawą jest na pewno samo jego odpowiednie podłączenie. Polecam każdemu w takim wypadku hydraulika https://rost.wroclaw.pl/ gdyż jest to fachowiec, który się na tych sprawach zna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy nie mamy możliwości podłączenia się do kanalizacji to właśnie takie rozwiązanie jest jak najbardziej w porządku. Ja również zachęcam każdego do zapoznania się z ofertą hydraulika http://hydraulik.wroclaw.pl/ który u mnie robił już wszystkie podłączenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. To mnie akurat konkretnie interesuje oczyszczalnia ekologiczna i nie ukrywam, że mam wrażenie, że będzie to bardzo dobra propozycja. Wiem, że coraz więcej osób stawia na takie propozycje, z tego względu, aby zadbać o ekologię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety takich rozwiązań ja u siebie jeszcze nie wdrażałam, ale może kiedyś i ja się na nie zdecyduję. Wiem już, ze hydraulik z firmy https://hydraulikon.pl/ wart jest polecenia do takich zadań.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie również ważną sprawą jest to aby cała moja instalacja wodna oraz kanalizacyjna działała właściwie i muszę przyznać, ze te sprawy są bardzo ważne. Na całe szczęście zdaję sobie sprawę z tego, że hydraulik https://hydraulik-poznan.pl/ sobie z nimi poradzi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś słyszałam o tym rozwiązaniu ale nie miałam jeszcze okazji go testować. Za to jestem zdania, że sama instalacja sanitarna zawsze musi być perfekcyjnie wykonana. Jak coś to u mnie tymi pracami zajął się fachowiec z https://fachowenaprawy.pl/ i wiem, ze to była bardzo mądra decyzja.

    OdpowiedzUsuń
  11. Niedawno przeprowadzaliśmy generalny remont w naszym mieszkaniu i potrzebowaliśmy specjalisty od instalacji sanitarnych. Koleżanka poleciła mi https://www.hydraulik.w.poznaniu.pl/. Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem ich fachowości i zaangażowania. Wszystko zostało wykonane terminowo i z najwyższą starannością. Teraz wiem, do kogo się zwrócić w razie kolejnych problemów hydraulicznych.

    OdpowiedzUsuń