poniedziałek, 11 kwietnia 2011

Zanim zakupisz oczyszczalnię biologiczną

Zanim zakupisz oczyszczalnię biologiczną. Musisz pamiętać o najważniejszej rzeczy jaka określa, czy możesz zastosować oczyszczalnię na swojej działce i jaki rodzaj oczyszczalni możesz zastosować. Tym czynnikiem wyznaczającym jest poziom wód gruntowych. Tak się składa, że czynnik ten nie jest sprzymierzeńcem przydomowych oczyszczalni ścieków. Duży poziom wód gruntowych sprawia, że oczyszczalnie biologiczne nie są w stanie rozsączać ścieków do gruntu. Niestety rozsączanie musi być przeprowadzone. 
Co zrobić gdy poziom wód gruntowych jest duży? Ehh ciężki kawałek chleba. Możemy zrezygnować i odesłać przydomowe oczyszczalnie ścieków do lamusa, dając za wygrane szambu. Możemy też wybudować specjalny kopiec piskowo-żwirowy w celu podniesienia oczyszczalni. A dokładniej filtra i rur drenażowych. Dlaczego akurat tylko tych dwóch elementów? Przepisy prawne wyznaczają, że musi być przynajmniej półtora metra między rurami drenażowymi a poziomem wód gruntowych. Ta odległość sprawia, że mogą zajść procesy biologiczne odpowiedzialne za rozkładanie ścieków. Dlatego tak ważne jest zadbanie o odpowiednią odległość między wodą a rurami i filtrem.
Jak wcześniej wspomniałem wody gruntowe określają jaki rodzaj oczyszczalni można zastosować.
W przypadku dużego poziomu wód gruntowych zaleca się oczyszczalnie trzcinowe. Gdyż jako jedyne potrafią sobie poradzić z nadmiarem wodnym, a nawet wykorzystać to na swoją korzyść. Duży poziom wód gruntowych zmusza nas do skorzystania z oczyszczalni z filtrem częściowo zanurzonym bądź całkowicie na powierzchni ziemi. Niestety te oczyszczalnie są droższe przez dodatkowe pompki pompujące nieczystości do filtra.

9 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Do wypompowywania ścieków oraz brudnej wody stosuje się m.in. pompę zatapialną do wody - https://www.dostudni.pl/pompy-zatapialne-do-wody,c9.html. Dzięki temu urządzeniu można w prosty i skuteczny sposób pozbyć się np. nieczystości zalegających w szambie.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie akurat jest szambo więc na dobrą sprawę wszystko działa jak należy. Posiadam również studnię głębinową i jestem zdania, że działa ona znakomicie. Jak udało mi się przeczytać https://pytanieodom.pl/jak-podlaczyc-pompe-do-hydroforu/ to teraz także wiem już jak podłączyć pompę do hydroforu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jeszcze mogę dodać, że warto zastanowić się nad montażem rozdrabniacza do WC. O tym jak on działa świetnie napisano w https://www.dostudni.pl/jak-dziala-rozdrabniacz-do-wc,b86.html i z pewnością przyda nam się ta wiedza na później.

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat ja się na takich rzeczach nie znam, a jeśli chodzi o wodę to najczęściej używam jej po prostu do podlewania ogrodu. Jestem przekonana, że jeśli chodzi nawadnianie ogrodu to narzędzia z firmy https://www.podlane.pl/ doskonale się sprawdzają.

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie samo posiadanie takiego rozwiązania jest bardzo fajne i muszę przyznać, że ja również je u siebie posiadam. Jako, że chciałam, aby całość była dobrze zrobiona to szukałam również odpowiedniego specjalisty. Bardzo podoba mi się to, że mogłam wybrać hydraulika https://hydraulikon.pl/oferta/ i wszystko wyszło ok.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli chodzi o mnie to ja postawiłam na szambo i jestem przekonana, że ten wybór był jak najbardziej właściwy. Fajnie, że od razu hydraulik https://rost.wroclaw.pl/ bez najmniejszego problemu zdecydował się na montaż całej instalacji.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak naprawdę każde rozwiązanie będzie dobre o ile będzie również właściwie wykonane. Właśnie dlatego od razu polecam kontakt do hydraulika https://hydraulikon.pl/ dla którego nie ma rzeczy niemożliwych przy instalacjach wodnych i kanalizacyjnych.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, jak ważne jest, aby mieć zaufanego hydraulika? Awaria hydrauliczna może przytrafić się w najmniej oczekiwanym momencie, a profesjonalna pomoc jest wtedy bezcenna. Na http://hydraulik-warszawa.pl/ znajdziesz ofertę świadczenia usług hydraulicznych na najwyższym poziomie. Serwis oferuje szybką reakcję na zgłoszenia, a także gwarancję satysfakcji z wykonanych prac.

    OdpowiedzUsuń