poniedziałek, 11 kwietnia 2011

Przydomowe oczyszczalnie ścieków

W Polsce społeczeństwo zaczęło dzielić się na dwa poziomy posiadania majątku. Na osoby biedne i osoby bogate. Niestety klasa średnia zaczyna przechodzić do lamusa. W związku z wzbogacaniem się części polaków, wzrosło zainteresowanie działkami położonymi z dala od miasta i miejskiej aglomeracji. Niestety tereny te nie posiadają podłączenia pod kanalizację, i czasem nie wiadomo kiedy owa instalacja powstanie. A ścieki gdzieś trzeba przetrzymywać/wyrzucać/ coś z nimi robić.
Gdy nie ma kanalizacji trzeba posiłkować się innymi zastosowaniami. Dotychczas stosowano jedynie bezodpływowy zbiornik na nieczystości, zwany szambem. Dziś mamy bardzo korzystną alternatywę dla tego typu rozwiązania. Tą alternatywą są przydomowe oczyszczalnie ścieków. Są to zwykłe oczyszczalnie ścieków, tylko na mniejszą skalę. Na salę „domową”. W przeciwieństwie do szamba, przydomowe oczyszczalnie ścieków są bardzo ekologiczne. Potrafią rozłożyć/oczyścić nawet 90% dostarczanych nieczystości, co świadczy o ich skuteczności. Dodatkowo ich eksploatacja jest o połowę tańsza niż eksploatacja szamba. Niestety wymagają większej działki. Budowa jest droższa niż szambo. Wymagają gruntu o niskim poziomie wód gruntowych i są obarczone całą masą przepisów. Mimo wszystko OPŁACA SIĘ zainwestować w to zastosowanie. Gminy bardzo przychylnie patrzą na takie oczyszczalnie, ba mało tego... często zdarza się, że chętnie wspomagają finansowo budowę. Koszty mimo że na początku są duże (ok. 20tys zł) to zwracają się w przeciągu dwóch lat, co wskazuje na dobrą inwestycję.
Zachęcam do czytania... W następnych postach dokładniejsze informacje.... 
Poniżej zamieszczam rycinę, przedstawiającą oczyszczalnię trzcinową. 
:)


10 komentarzy:

  1. Kiedy podjęliśmy decyzję o budowie domu to przed nami jest dużo wszelakich robót. Nie za każdym razem można mieć podłączenie do istniejącej instalacji wodnej, więc dobrym rozwiązaniem są zbiorniki przeponowe https://www.dostudni.pl/zbiorniki-przeponowe-gws-global-water-solutions,news19.html aby w nowym domu leciała bieżąca woda. Takie zastosowanie zbiorników z pewnością ułatwia codzienne funkcjonowanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydomowe oczyszczalnie oczywiście są dobrym rozwiązaniem jeśli nie mamy możliwości podłączenia się pod instalację miejską lub gminną. Jednak i w jednym i w drugim przypadku może pojawić się mały problem z kanalizacją. Ja za każdym razem wzywam specjalistów z https://www.stankan.pl/ aby porządnie poradzili sobie z tym problemem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam u siebie zbudowane szambo i również jestem zadowolony z faktu jego działania. Zresztą teraz będę chciał mój hydrofor https://www.dostudni.pl/jak-uruchomic-hydrofor-po-zimie,b62.html ponownie uruchomić, gdyż już będzie przygotowany na sezon wiosenny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie takie oczyszczalnie są niezwykle istotne i ja jestem zdania, że jeśli je robimy to muszą być wykonane bardzo dobrze. Jak czytałem na stronie http://piekniejszydom.pl/jak-zbudowac-wc-na-dzialce to także fajnym pomysłem jest posiadanie WC na działce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że jeśli nie mamy możliwości podłączenia się do kanalizacji to jak najbardziej takie rozwiązanie jest dobre. Ja także bardzo chwalę sobie pracę hydraulików https://hydraulik-warszawa.pl/ którzy moim zdaniem znają się na tej pracy.

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie jeśli mieszkamy w domu to jest to zdecydowanie dobre rozwiązanie. Jednak, aby działało sprawnie to najlepiej jak sprawdzony hydraulik wykona podłączenia. Moim zdaniem warto jest skorzystać z usług hydraulika https://www.hydraulik.w.poznaniu.pl/ do którego ja mam pełne zaufanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że jak najbardziej właśnie takie rozwiązania są bardzo w porządku i moim zdaniem również dobrze wiedzieć komu zlecić ich montaż. Muszę dodać, ze ja właśnie najczęściej korzystam z usług niezawodnego hydraulika https://hydraulik.wroclaw.pl/instalacje-i-uslugi/ i wiem, że jest to właściwy wybór.

    OdpowiedzUsuń
  9. W sumie jest to fajne rozwiązanie i ja również jestem zdania, że bardzo istotną kwestią jest to aby wiedzieć także komu zlecić jej podłączenie. Moim zdaniem doskonale się współpracuje z hydraulikiem https://hydraulikon.pl/ co do którego ja mam pełne zaufanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Rzeczywiście są to bardzo ważne rozwiązania, ale ja chcę jeszcze powiedzieć, że także dobrze jest wiedzieć komu takie prace zlecić. Uważam, ze bardzo dobrze sprawdzają się prace hydrauliczne z https://fachowenaprawy.pl/ i tym fachowcom dobrze jets zaufać.

    OdpowiedzUsuń